Proktologija

Proktologija (također poznata i kao kolorektalna kirurgija) je grana medicine koja liječi bolesti povezane s donjim dijelom debelog crijeva (rektum, anus i okolne površine), a medicinski stručnjak koji je specijaliziran za proktologiju naziva se proktolog ili kolorektalni kirurg.

Proktologija u Zagrebu

Ako živite u Zagrebu ili želite u Zagrebu obaviti proktološki pregled, isti možete obaviti u Poliklinici Kvaternik, koja se nalazi na dvije adrese: Šubićeva 27 (gdje je i sjedište Poliklinike), te Kostanjevec 47.

Proktologija u Poliklinici Kvaternik

Uz razna područja medicine koja pokriva Poliklinika Kvaternik, nalazi se i proktologija te u ovoj grani medicine pružamo liječenje sljedećih bolesti:

1. Analne fistule
  2. Analne fisure
  3. Analnih polipa
  4. Liječenje hemeroida

Zašto odabrati Polikliniku Kvaternik

Pristup kroničnoj rani

Koristimo holistički pristup bolesniku - liječimo bolesnika, a ne samo ranu na bolesniku

Najviši standardi kvalitete

Koristimo svjetski priznati koncept tretmana rana, najbolja suvremena pokrivala za vlažno cijeljenje i terapiju negativnim tlakom.

Detaljna dijagnostika

Temeljitim pregledima dolazimo do uzroka kronične rane i lijećimo je u korijenu.

Zadovoljstvo pacijenta

Uspješno i učinkovito liječimo sve rane, a svi pacijenti od nas odlaze s iznimno pozitivnim iskustvom.

Zadovoljstvo pacijenta

Ljubaznost i profesionalnost

Naše osoblje je iznimno pristupačno i profesionalno, a pacijenti su nam uvijek na prvom mjestu.

Analna fistula

Analna fistula je mali tunel koji se formira između analnog kanala i kože blizu anusa te je obično uzrokovan infekcijom analne žlijezde koja dovodi do apscesa, koji nakon puknuća postaje fistula. Stoga, ako osjećate određene simptome kao što je bol i oteklina u analnom dijelu kao i iritantni svrbež, postoji mogućnost da patite od analne fistule.

Kako biste odagnali neizvjesnost, zakažite specijalistički pregled u Poliklinici Kvaternik. Uz pomoć pregleda i dijagnostičkih testova poput anoskopije i MRI-a, utvrdit ćemo vašu dijagnozu te ako patite od analne fistule, istu ćemo uspješno i brzo izliječiti.

Analna fisura

Analna fisura je pukotina na sluznici anusa ili analnog kanala koja uzrokuje snažnu bol u analnom predjelu za vrijeme i nakon pražnjenja crijeva. Osim jake boli tijekom obavljanja (velike) nužde, moguće je krvarenje, svrbež oko anusa, bolne kvržice te grčevi analnog sfinktera.

Dijagnoza se postavlja pregledom kod liječnika, većina slučajeva prolazi sama od sebe nakon nekoliko tjedana, no kronične analne fisure zahtijevaju liječenje, koje može biti nekirurško (konzervativno) i kirurško.

Ako primijetite simptome, preporučuje se posjet liječniku, a u Poliklinici Kvaternik možete obaviti specijalistički pregled kao i uspješno izliječiti kroničnu analnu fisuru.

Analni polipi

Analni polipi su izrasline koje se formiraju u analnom kanalu ili rektumu. Obično nemaju simptome, ali mogu izazvati krvarenje, bol, svrbež ili nelagodu. U nekim slučajevima, analni polipi mogu biti kancerogeni, pa se preporučuje njihovo uklanjanje. Dijagnosticiraju se rutinskim pregledom ili tijekom testova za rak debelog crijeva, a liječenje ovisi o veličini i simptomima polipa.

U Poliklinici Kvaternik možete potražiti specijalistički pregled i liječenje ako primijetite simptome analnih polipa.

Hemoroidi

Hemoroidi, ili hemoroidi, su natečene i upaljene vene u anusu i donjem dijelu rektuma koje izazivaju nelagodu, bol, svrbež i krvarenje, osobito tijekom pražnjenja crijeva. Uzroci nastanka hemeroida nisu u potpunosti razjašnjeni, no poznato je nekoliko čimbenika koji doprinose njihovom razvoju. Primjerice, naprezanje tijekom pražnjenja crijeva, dugotrajno sjedenje, trudnoća, pretilost i starenje.

Dva su glavna tipa hemeroida, unutarnji i vanjski.

Unutarnji hemoroidi smješteni su unutar rektuma i često su bezbolni, ali mogu uzrokovati krvarenje ili prolabiranje (izbočenje izvan analnog otvora). Podijeljeni su na četiri stupnja ovisno o težini.

Vanjski hemoroidi nalaze se izvan anusa i mogu biti bolni i osjetljivi. Mogu biti akutni (uzrokovani krvnim ugrušcima) ili kronični (uzrokovani dugotrajnim pritiskom na vene).

Liječenje hemeroida ovisi o njihovoj težini i može uključivati kućno liječenje (sjedeće kupke, dijeta bogata vlaknima, kreme), medicinske postupke (podvezivanje gumenom trakom, infracrvena koagulacija, hemoroidektomija) ili kombinaciju oba.

Ako osjetite simptome hemoroida, javite se Poliklinici Kvaternik kako bismo postavili dijagnozu i utvrdili najbolji tretman liječenja.

Pregled kod proktologa

Pregled kod proktologa je medicinski pregled koji se fokusira na pregled anusa, rektuma i okolnih područja radi dijagnosticiranja i liječenja problema vezanih uz hemoroide, analne fisure, fistule, polipe ili druge analne tegobe. Pregled kod proktologa sastoji se od sljedećih točki:

Anamneze: Prije samog pregleda, proktolog će razgovarati s vama o vašim simptomima, povijesti bolesti kao i bilo kakvim prethodnim analnim problemima koje ste imali kako bi stekao jasniju sliku o vašem stanju.

Fizičkog pregleda: Pregled započinje fizičkim pregledom anusa i perianalnog područja. Ovaj dio pregleda može biti neugodan, ali nije obično bolan.

Rektalnog pregleda: U nekim slučajevima, proktolog može obaviti rektalni pregled pomoću rektalnog spekuluma - uređaj koji omogućuje bolji pregled unutarnjeg dijela rektuma.

Dodatnih testova: Ovisno o simptomima i nalazima tijekom fizičkog pregleda, proktolog može preporučiti dodatne testove, kao što su anoskopija (pregled donjih dijelova rektuma uz pomoć anoskopa), sigmoidoskopija (pregled donjeg dijela debelog crijeva) ili kolonoskopija (pregled cijelog debelog crijeva).

Dijagnoze i plana liječenja: Nakon pregleda i analize rezultata, proktolog će postaviti dijagnozu i razgovarati s vama o planu liječenja. Plan liječenja može uključivati promjene u prehrani, kućne lijekove, medicinske postupke ili kirurški zahvat, ovisno o stanju i težini bolesti.

Važno je naglasiti da je pregled kod proktologa važan kako bi se utvrdio točan uzrok simptoma i pružila odgovarajuća terapija.

Ako imate bilo kakve probleme vezane uz anus i rektum, zakažite proktološki pregled u Poliklinici Kvaternik kako biste osigurali adekvatnu brigu o vašem zdravlju.