ESTETSKA KIRURGIJA

Zatezanje kože trbuha (abdominoplastika)

Suvremene metode dijagnostike i liječenja

Zatezanje kože trbuha (abdominoplastika)

sto-je-abdominoplastika

jeste-li-kandidat

tijek-zahvata

priprema-za-operativni-zahvat

oporavak

uzv-abdomena

Zašto nastaje višak kože na trbuhu?

Suvišak kože i potkožnog masnog tkiva u području trbuha može predstavljati velik estetski i psihički problem, no također može rezultirati i značajnim zdravstvenim poteškoćama.

Postoji više razloga zbog kojih možete imati višak kože i potkožnog tkiva, slabu elastičnost kože ili slabost vezivnog tkiva na trbuhu. Neki od njih su: značajan gubitak tjelesne težine, trudnoća, operativni zahvat (npr. carski rez), starenje, prirodni oblik vašeg tijela, genetski čimbenik, tip i kvaliteta kože i vezivnog tkiva.

uzv-abdomena

Što je abdominoplastika?

Abdominoplastika je kirurški zahvat kojim se uklanja suvišna opuštena koža i potkožno masno tkivo trbuha, a po potrebi se radi i povezivanje (zatezanje) trbušnih mišića kako bi se osnažili mišići trbušne stijenke, ali i spriječio nastanak trbušne kile. Cilj zahvata je smanjenje kože i masnog tkiva na trbuhu i stvaranje estetski prihvatljivijeg izgleda – ravnijeg trbuha i napetije trbušne muskulature.

Postoje tri tipa abdominoplastike:

Tijek zahvata abdominoplastike

Operativni zahvat se vrši tako da se kroz rez u donjem dijelu trbuha, u području iznad stidnih dlaka, mobilizira koža i potkožje cijele trbušne stijenke (kod kompletne abdominoplastike) ili samo do nivoa pupka (kod mini abdominoplastike), višak se odstrani, a ostatak kože je ravan i zategnut te se spaja s nedirnutom kožom ispod operativnog reza. Operativni rez kasnije nije vidljiv jer se nalazi u tzv. bikini zoni.

Operativni zahvat se izvodi u općoj anesteziji i traje od 2 do 4 sata, ovisno o tipu abdominoplastike.

Kontraindikacije za abdominoplastiku

Moguće kontraindikacije za abdominoplastiku su:

• Ako planirate izgubiti značajnu količinu kilograma,
  • Ako planirate trudnoću u budućnosti,
  • Ako bolujete od ozbiljne kronične bolesti, poput srčanih bolesti ili dijabetesa,
  • Ako imate indeks tjelesne mase veći od 30,
  • Ako ste pušač,
  • Ako ste imali prethodnu operaciju trbuha koja je prouzročila značajne ožiljke.

Galerija slika - prije i poslije zahvata

tijek-zahvata-rinoplastike

Rizici operativnog zahvata

Kao i svaki drugi zahvat, abdominoplastika je povezana s određenim rizicima i komplikacijama usprkos svim poduzetim mjerama. Izloženost rizicima i komplikacijama ne ovisi samo o nama, već i na Vama leži odgovornost izbjegavanja istih.

Komplikacije nakon abdominoplastike općenito su rijetke, a među njih spadaju:

• Nakupljanje tekućeg sadržaja ispod kože (serom ili hematom) – Drenaža koja se postavlja tijekom operativnog zahvata i ostaje nekoliko dana nakon operacije umanjuje rizik nastanka seroma/hematoma.
  • Loše zacjeljivanje rana – Ponekad područja duž reza mogu loše zarastati ili se rana može inficirati i dehiscirati. Aplikacija antibiotika tijekom i nakon operacije sprječava infekciju.
  • Neočekivan izgled ožiljka – Incizijski ožiljak nakon abdominoplastike je trajan i postavljen je duž linije bikinija. Duljina i vidljivost ožiljka razlikuju se od osobe do osobe i ne može se sa sigurnošću predvidjeti krajnji rezultat. Najčešće je ožiljak uredan i jedva vidljiv.
  • Oštećenje ili nekroza tkiva – Tijekom abdominoplastike, koža i masno tkivo u trbušnom području mogu se oštetiti ili nekrotizirati, a pušenje povećava ovaj rizik. Ovisno o veličini područja, tkivo može zacijeliti samo od sebe ili zahtijevati novi kirurški postupak.
  • Promjene u osjetu kože – Premještanje trbušnog tkiva tijekom zahvata može utjecati na živce u trbušnom području. Može se pojaviti djelomično smanjen osjet ili utrnulost, no to će se smanjiti u mjesecima nakon zahvata.

Svaki operativni zahvat također nosi i minimalan rizik od sljedećih komplikacija:

• Pojačanog krvarenja
  • Nastanka venske tromboze
  • Infekcije
  • Alergijske reakcije na anesteziju (izuzetno rijetko).

Priprema za operativni zahvat

Minimalno mjesec dana prije operativnog zahvata potrebno je prestati pušiti. U dogovoru s anesteziologom, potrebno je prekinuti uzimanje aspirina i antikoagulantnih lijekova te iste zamijeniti zamjenskom terapijom.

Prije operativnog zahvata potrebno je tuširanje i pranje antibakterijskim sapunom. Na dan zahvata zabranjena je konzumacija jela i pića minimalno 6 sati prije operativnog zahvata. Potrebno je i ukloniti lak s noktiju na rukama i nogama.

Kao i za svaki operativni zahvat u općoj anesteziji, potrebna je prethodna laboratorijska obrada i EKG, kao i pregled anesteziologa.

oporavak

Oporavak

U prvim danima nakon operacije očekivano je oticanje tkiva uz pojavu krvnih podljeva te se unutar prvih 24 – 48 sati trebaju stavljati hladni oblozi. Neposredno nakon operativnog zahvata postavlja se steznik koji se nosi 4 – 6 tjedana.

Pacijent se smješta u apartman radi nadzora nakon anestezije, zbog analgezije i radi kontrole eventualnog krvarenja. Otpušta se u daljnju kućnu njegu nekoliko sati nakon operativnog zahvata ili eventualno nakon 24 sata.

Spavanje je moguće na boku sa savijenim nogama ili na leđima s jastukom ispod koljena radi rasterećenja trbušne stijenke i operativnog reza. Obavezno je ustajanje iz kreveta i hodanje u savijenom položaju uz pomoć već 4 – 5 sati nakon operacije.

Antibiotska profilaksa provodi se daljnjih 5 dana. Analgetici se uzimaju po potrebi. Ne preporučuje se dulje sjedenje tijekom nekoliko dana.

Kontrolni pregled je nakon 4 dana od operativnog zahvata te potom nakon 8 dana. Drenovi se odstranjuju 1 – 3 dana nakon zahvata, a konci se vade oko 2 tjedna nakon operativnog zahvata.

Otok i eventualni krvni podljevi smanjuju se za nekoliko tjedana, a krajnji rezultati zahvata vidljivi su nakon nekoliko mjeseci.
Tijekom 2 tjedna nakon zahvata potrebno je izbjegavati bilo kakva teža fizička opterećenja i seksualnu aktivnost. Poželjno je spavati na leđima s polusavijenim koljenima. Nakon tog perioda započinje se s postupnim fizičkim opterećenjima i postupnim vraćanjem profesionalnim aktivnostima.

Nekoliko tjedana nakon operacije ne preporučuje se upravljanje osobnim vozilom.

Moguće nuspojave nakon zahvata uključuju:

• Otežano uspravljanje tijela kroz kraći vremenski period,
  • Osjećaj trnaca kroz nekoliko mjeseci,
  • Oteknuće donjeg dijela trbuha i mjesta operativnog reza,
  • Crvenilo ožiljka tijekom 6 tjedana, nakon čega ožiljak postepeno blijedi.

Vrijeme oporavka je različito i varira od osobe do osobe. Ovisno o tipu abdominoplastike, kao i Vašem općem zdravstvenom stanju, cjelokupni oporavak u prosjeku traje 4 – 6 tjedana. U svakodnevne radne aktivnosti pacijenti se uključuju nakon 7 – 14 dana, a nakon 4 tjedna planira se i povratak sportskim aktivnostima. Ovisno o profesiji, odsustvo s radnog mjesta traje od 2 tjedna (sjedeći posao, bez fizičkog opterećenja) do 4 tjedna (fizički posao).

Abdominoplastika je posebno popularna kod majki nakon poroda. Zbog ograničenja naprezanja, prvih nekoliko tjedana nakon operacije morat ćete imati stalnu pomoć s malom djecom. Prerano podizanje djeteta od 25 kilograma nakon abdominoplastike može ugroziti rezultate operativnog zahvata zbog rastezanja mjesta reza te mogućeg krvarenja i edema.

Ako su Vaša djeca malo starija, nakon prva 2 ili 3 tjedna trebali biste moći nastaviti s mnogim roditeljskim obvezama poput vožnje, kuhanja i kupovine. No svakako pripazite da imate pomoć kod nošenja namirnica, hranjenja kućnih ljubimaca i obavljanja drugih aktivnijih zadataka.

Abdominoplastika cijena

Cijenu abdominoplastike, kao i ostalih naših usluga, pogledajte u cjeniku.

Kontaktirajte nas s povjerenjem sa svim dodatnim pitanjima ili se naručite već danas na prvi pregled i konzultacije za zahvat abdominoplastike. Tim Poliklinike Kvaternik uvijek Vam je na raspolaganju!

KONTAKTIRAJTE NAS

Adresa: