Liječenje apneje i hrkanja u Poliklinici Kvaternik

Liječenje apneje i hrkanja u Poliklinici Kvaternik obavljaju specijalisti otorinolaringologije i fonijatrije.

Dijagnostika i liječenje hrkanja i opstruktivne apneje u Poliklinici Kvaternik podijeljeno je u nekoliko koraka.

Prvo, kako bi se postavila točna dijagnoza, odredili simptomi te najbolji način liječenja, potreban je detaljan pregled specijalista otorinolaringologa. Radi se o otorinolaringološkom pregledu s endoskopskim pregledom gornjeg dišnog puta kako bi se uočile promjene u području stražnjeg dijela nosa, ždrijela i grkljana. Nakon pregleda u budnom stanju može slijediti endoskopski pregled u spavanju.

Endoskopski pregled u snu u Poliklinici Kvaternik utvrdit će problematična mjesta vaših dišnih puteva te procijeniti prohodnost gornjeg dijela dišnog puta. Pregled obuhvaća nos, ždrijelo, grkljan i dušnik, a provodi se endoskopom, tankom fleksibilnom cjevčicom koja na vrhu ima kameru, dok je pacijent u medikamentozno izazvanom spavanju.

Nakon detaljnih pregleda i razgovora s pacijentom pristupa se liječenju apneje ili hrkanja. Treba naglasiti da određene promjene načina života također mogu doprinijeti smanjenju hrkanja i nastanku opstruktivne apneje tijekom spavanja, a te promjene uključuju smanjenje tjelesne mase, izbjegavanje alkohola prije spavanja, izbjegavanje lijekova za spavanje te promjenu položaja spavanja, odnosno spavanje na boku umjesto na leđima.

Što se pak tiče metoda liječenja hrkanja i apneje specijalisti otorinolaringologije i fonijatrije iz Poliklinike Kvaternik poznaju nekoliko najučinkovitijih metoda liječenja, kao što su:

1. Liječenje apneje kod kuće uz tzv. PAP uređaj za apneju,
  2. Udlage za gornju i donju čeljust u cilju sprječavanja hrkanja i apneje,
  3. Ambulantno liječenje hrkanja i opstruktivne apneje uz pomoć manjih kirurških zahvata te
  4. Kirurško liječenje apneje koje podrazumijeva veće kirurške zahvate uz pomoć kojih se liječi teška apneja koja se razvila kod pacijenata kod kojih postoji suženje dišnog puta na više razina.

Ako patite od prekomjernog hrkanja te sumnjate da je hrkanje dovelo i do opstruktivne apneje, ne odgađajte rješenje problema već zakažite termin pregleda u Poliklinici Kvaternik kao prvi korak u procesu izlječenja i povratka kvalitetnog, okrepljujućeg sna.

Obratite nam se s povjerenjem i prepustite u stručne ruke liječnika, specijalista otorinolaringologije i fonijatrije iz Poliklinike Kvaternik.

Zašto odabrati Polikliniku Kvaternik

Pristup kroničnoj rani

Koristimo holistički pristup bolesniku - liječimo bolesnika, a ne samo ranu na bolesniku

Najviši standardi kvalitete

Koristimo svjetski priznati koncept tretmana rana, najbolja suvremena pokrivala za vlažno cijeljenje i terapiju negativnim tlakom.

Detaljna dijagnostika

Temeljitim pregledima dolazimo do uzroka kronične rane i lijećimo je u korijenu.

Zadovoljstvo pacijenta

Uspješno i učinkovito liječimo sve rane, a svi pacijenti od nas odlaze s iznimno pozitivnim iskustvom.

Zadovoljstvo pacijenta

Ljubaznost i profesionalnost

Naše osoblje je iznimno pristupačno i profesionalno, a pacijenti su nam uvijek na prvom mjestu.

Općenito o apneji i hrkanju

Apneja u snu, odnosno opstruktivna apneja tijekom spavanja (eng. obstructive sleep apnea – OSA) i hrkanje uobičajeni su poremećaji spavanja koji mogu negativno utjecati na zdravlje i dobrobit pojedinca.

Što je hrkanje?

Hrkanje je zvuk zraka koji se kreće kroz stražnji dio usta, nosa i grla tijekom spavanja. Mogu ga uzrokovati različiti čimbenici, uključujući pretilost, konzumaciju alkohola i određene lijekove. Hrkanje samo po sebi možda se ne čini kao veliki problem, ali može biti pokazatelj drugih zdravstvenih poteškoća kao što je apneja za vrijeme spavanja.

Što je apneja?

Opstruktivna apneja za vrijeme spavanja je ozbiljno zdravstveno stanje u kojem se dišni putovi osobe blokiraju tijekom spavanja, što dovodi do prekida disanja. Apneja nastaje kada meko tkivo u stražnjem dijelu grla kolabira i blokira dišni put, uzrokujući da se osoba nakratko probudi kako bi otvorila dišni put. Ta se buđenja mogu dogoditi nekoliko puta tijekom noći, što, za početak, otežava osobi kvalitetno spavanje.

Simptomi apneje

Također, neki od najčešćih simptoma apneje uključuju glasno hrkanje, gušenje ili dahtanje tijekom spavanja i umor tijekom dana. Osim ovih simptoma, apneja također može dovesti do brojnih ozbiljnih zdravstvenih komplikacija, poput visokog krvnog tlaka, bolesti srca pa čak i moždanog udara.

Koje su osobe u najvećem riziku od razvoja apneje?

Osobe koje su u najvećem riziku od razvoja apneje uključuju one koji imaju prekomjernu tjelesnu težinu, veliki opseg vrata, obiteljsku povijest bolesti te one koji puše ili prekomjerno konzumiraju alkohol. Također, osobe koje otežano dišu na nos kao i osobe koje spavaju na leđima mogu razviti apneju u snu, a tu je i rizik od pojavljivanja apneje uzrokovan nedostatkom sna kao i prekomjernim umorom. Isto tako, muškarci imaju veću vjerojatnost da će razviti apneju u snu nego žene, a rizik od pojave apneje raste s godinama.

Liječenje apneje

Za liječenje apneje važno je posjetiti stručnjaka za spavanje radi pravilnog postavljanja dijagnoze.

Naime, studija spavanja, koja se može provesti u laboratoriju za spavanje ili kod kuće, može pomoći u prepoznavanju prisutnosti apneje i određivanju ozbiljnosti stanja.

Mogućnosti liječenja uključuju promjene načina života, kao što su gubitak težine i izbjegavanje alkohola, kao i korištenje uređaja kao što su strojevi za kontinuirani pozitivni tlak u dišnim putovima (PAP) te određeni manji ili veći kirurški zahvati.