Disfagija - rješavanje problema s otežanim gutanjem u Poliklinici Kvaternik

Ako ste primijetili da vam hrana i tekućina često zaostaju u usnoj šupljini ili imate smetnje tijekom gutanja koje vas dovode do gušenja, velike su mogućnosti da patite od orofaringealne disfagije, tj. otežanog gutanja.

Disfagija dovodi do ulaska hrane i tekućine u dušnik i bronhe što može dovesti do aspiracijske pneumonije, a zbog nedovoljnog unosa tekućine i hrane, disfagija dovodi i do dehidracije pa čak i pothranjenosti.

Kako biste znali sa sigurnošću radi li se o disfagiji, potrebno je učiniti određene specijalističke preglede kako bi se postavila dijagnoza i provelo odgovarajuće liječenje, a tu na scenu stupa Poliklinika Kvaternik koja za svoje mnogobrojne pacijente pruža sljedeće medicinske usluge u cilju dijagnosticiranja, ali i liječenja orofaringealne disfagije:

1. Dijagnostiku i liječenje orofaringealne disfagije te
  2. Endoskopsku procjenu gutanja.

Dijagnostika i liječenje orofaringealne disfagije

Disfagija se može razviti zbog raznih bolesti i poremećaja, kao i zbog starosti, budući da od ove bolesti najčešće obolijevaju osobe starije životne dobi. Uz osobe starije životne dobi, disfagija je česta i kod pacijenata s različitim neurološkim oboljenjima kao i kod pacijenata koji boluju od raznih bolesti glave ili vrata.

Neki od simptoma koji upućuju na disfagiju su gušenje, zagrcavanje i kašalj pri uzimanju hrane ili tekućine, nemogućnost kontrole sadržaja u usnoj šupljini, zaostajanje hrane u „džepovima“ između obraza i zuba, ispod jezika ili na korijenu jezika, zatim lijepljenje hrane za nepce, smetnje s prebacivanjem sadržaja iz usne šupljine u ždrijelo, osjećaj zaostajanja hrane ili tekućine na korijenu jezika ili u ždrijelu, kao i dugotrajno i nepotpuno hranjenje zbog zamora.

Ipak, bez obzira na potencijalne simptome koji se javljaju, jedino specijalistički pregled kod otorinolaringologa će pravilno dijagnosticirati orofaringealnu disfagiju.

Specijalistički pregled i dijagnostika disfagije u Poliklinici Kvaternik uključuje sljedeće korake:

• Detaljno ispitivanje pacijenta o tegobama s gutanjem i, eventualnim, smanjenjem tjelesne mase,
  • Davanje pacijentu manje količina vode i praćenje pojave tegoba koje su specifične za stanje disfagije,
  • Pregled liječnika specijalista otorinolaringologa,
  • Fiberoptičku endoskopsku procjenu gutanja koju provodi liječnik specijalist otorinolaringolog-fonijatar, te, po potrebi i
  • Videofluoroskopiju, odnosno dijaskopiju jednjaka koju provodi liječnik specijalist radiolog.

Po završetku pregleda i dijagnosticiranja orofaringealne disfagije u Poliklinici Kvaternik, kreće se s liječenjem, koje može uključivati nekoliko različitih načina. Neki od oblika liječenja su liječenje uzroka disfagije, tj. bolesti koja je dovela do otežanog gutanja, potom provođenje vježbi za jačanje i poboljšanje koordinacije mišića usne šupljine, ždrijela i grkljana, zatim prilagodba konzistencije hrane i tekućine, a specifične slučajeve orofaringealne disfagije u Poliklinici Kvaternik rješavamo i kirurškim zahvatom.

Endoskopska procjena gutanja

Endoskopska procjena gutanja u Poliklinici Kvaternik jedan je od koraka u dijagnosticiranju orofaringealne disfagije, a provodi se pregledom ždrijela i grkljana kako bi se utvrdilo stanje gutanja te postoje li određene poteškoće kod ove radnje. Uz to što ovaj pregled otkriva cijeli proces gutanja, pomaže i pri prepisivanju odgovarajuće terapije na putu k izlječenju od orofaringealne disfagije.

Zašto odabrati Polikliniku Kvaternik

Pristup kroničnoj rani

Koristimo holistički pristup bolesniku - liječimo bolesnika, a ne samo ranu na bolesniku

Najviši standardi kvalitete

Koristimo svjetski priznati koncept tretmana rana, najbolja suvremena pokrivala za vlažno cijeljenje i terapiju negativnim tlakom.

Detaljna dijagnostika

Temeljitim pregledima dolazimo do uzroka kronične rane i lijećimo je u korijenu.

Zadovoljstvo pacijenta

Uspješno i učinkovito liječimo sve rane, a svi pacijenti od nas odlaze s iznimno pozitivnim iskustvom.

Zadovoljstvo pacijenta

Ljubaznost i profesionalnost

Naše osoblje je iznimno pristupačno i profesionalno, a pacijenti su nam uvijek na prvom mjestu.

Općenito o disfagiji

Disfagija je medicinsko stanje koje se odnosi na poteškoće u gutanju hrane ili tekućine. Može biti uzrokovana nizom čimbenika te može imati značajan utjecaj na kvalitetu života osobe koja pati od disfagije, budući da simptomi disfagije mogu varirati od blagih do teških, kao što su poteškoće s gutanjem, osjećaj da hrana zapinje u grlu, pa čak i gušenje.

Uzroci otežanog gutanja hrane (disfagije)

Postoje mnogi mogući uzroci disfagije, uključujući fizičke probleme s mišićima i živcima koji se koriste za gutanje, strukturalne abnormalnosti u grlu ili jednjaku kao i određena medicinska stanja.

Ovi problemi mogu biti uzrokovani nizom čimbenika, uključujući:

• Neurološka stanja koja utječu na mišiće i živce koji se koriste za gutanje,
  • Starost,
  • Gastroezofagealna refluksna bolest (GERB),
  • Upale ili iritacije u grlu ili jednjaku,
  • Tumori ili druge izrasline u grlu ili jednjaku,
  • Trauma glave ili vrata, kao i
  • Određeni lijekovi koji mogu izazvati nuspojave kao što su suha usta ili zatvor.

Disfagija - cijena

Cijenu rješavanja problema s otežanim gutanjem, kao i ostalih naših usluga, možete pronaći u cjeniku usluga.

Liječenje disfagije

Liječenje disfagije ovisi o temeljnom uzroku nastajanja disfagije, no neke uobičajene opcije liječenja uključuju:

• Govornu terapiju u svrhu poboljšanja kontrole mišića i koordinacije tijekom gutanja,
  • Lijekove koji pomažu opustiti mišiće jednjaka,
  • Specijalizirane dijete ili teksture hrane ili pića koje je lakše progutati,
  • Kirurške zahvate u svrhu korekcije strukturnih abnormalnosti ili pak u svrhu uklanjanja određenog tumora koji je uzrokovao disfagiju, te
  • Sondu za hranjenje, u slučaju da je potrebna.

Disfagija, tj. otežano gutanje zahtjeva liječničku pomoć, budući da neliječena disfagija može dovesti do pothranjenosti, dehidracije, pa čak i upale pluća, što kod osoba starije životne dobi može dovesti do tragičnog ishoda.