Operacija septuma

OTORINOLARINGOLOGIJA

OPERACIJA DEVIJACIJE SEPTUMA

suvremene metode dijagnostike i liječenja

stručno i iskusno osoblje poliklinike

visoka kvaliteta uz pristupačne cijene

Imate problema s disanjem, učestala krvarenja iz nosa i upale sinusa? Vaši simptomi mogu biti uzrokovani devijacijom septuma, odnosno zakrivljenom nosnom pregradom. Septoplastika je funkcionalna operacija nosa kojom se vaš septum ispravlja i rješava vas neugodnih simptoma, a u Poliklinici Kvaternik obavljaju je vrsni stručnjaci, specijalisti otorinolaringologije i kirurzi glave i vrata.

Ukoliko uz operaciju septuma razmišljate i o estetskoj korekciji nosa, pročitajte više o septorinoplastici.

1. O operaciji septuma

Devijacija nosnog septuma uzrokuje začepljenost nosne šupljine i nosnih školjki, te tako ometa ventilaciju sinusa. Operacija septuma nosa, odnosno septoplastika, funkcionalna je operacija nosa, odnosno nosne pregrade, koja se obavlja u svrhu uspostavljanja normalnog disanja kroz nos. Septoplastika je najčešći način ispravljanja dislokacije nosne pregrade, odnosno devijacije nosa.

Operacija septuma nosa izvodi se uslijed deformacije, tj. devijacije septuma, odnosno njegove devijacije. Septum, ili nosna pregrada, je tanak svojevrstan zid između nosnica kojeg sačinjava kost i hrskavica, te u idealnom obliku prolazi okomito kroz samo središte nosa i dijeli nosnice na lijevu i desnu. Pojavu kada je nosna pregrada ili septum iskrivljen, odnosno deformiran u većoj mjeri i stoji asimetrično u odnosu na ostatak lica nazivamo devijacija septuma.

Važno je napomenuti, međutim, da većina ljudi zapravo nema savršeno ravan, idealno centriran i postavljen septum – govorimo o čak 80% ljudi na svijetu. No, to ne znači da je svima potrebna operacija septuma nosa. Kod nekih ljudi iskrivljenost septuma je toliko blaga da se gotovo ne primijeti, ne uzrokuje zdravstvene probleme i ne može dovesti do problema s disanjem.

Međutim, kod nekih, devijacija septuma može uzrokovati otežano disanje kroz nos, popraćeno osjećajem nedostatka zraka, hrkanjem, epizodama  apneja noću i jutarnjom suhoćom sluznice usne šupljine, tada je rješenje jedino operativni zahvat. Ako se devijacija nosne pregrade ne sanira na vrijeme, ponekad se javljaju simptomi bolesti sinusa kao što su česti respiratorni infekti, glavobolje, začepljenosti nosa, govor kroz nos i sekrecija ili krvarenje iz nosa.

Devijacija septuma nosa može biti urođena i uzrokovana određenim genetski urođenim poremećajima kao što su homocistinurija, Marfanov sindrom ili Ehlers-Danlosov sindrom. S druge strane, devijacija septuma može biti i posljedica ozljede ili traume, a povreda nosa može nastati tijekom razvoja i rasta u djetinjstvu.

Uz detaljan pregled koji obavezno uključuje endoskopiju nosa i konzultacije, dolazimo do glavnog uzroka vaših simptoma i dogovaramo adekvatan operativni zahvat. Naše stručno i ljubazno osoblje uputit će vas u cijeli postupak, i biti vam na raspolaganju prije, tijekom i nakon zahvata, kako bi se što brže i lakše oporavili.

2. Simptomi i indikacije

Glavni simptom devijacije septuma jest dugotrajna ili učestala začepljenost jedne ili obje nosnice. Prije nego što se pacijent odluči na operaciju, svakako je potrebno isključiti ostale moguće uzroke kao što su alergije, strano tijelo u nosu, kronična upala sinusa, nosna polipoza, povećan treći krajnik, tumori i sl.

Devijacija septuma uzrokuje otežano disanje na nos zbog kojeg pacijenti počinju disati kroz usta što uzrokuje podražaj suhog zraka na sluznicu ždrijela, grkljana i dušnika, što posljedično može rezultirati kroničnom upalom, bolnim i otežanim gutanjem, kao i upalom uha, osobito kod male djece.

Nepravilno i otežano disanje uzrokuje apneju i hrkanje, ometa san te rezultira umorom i neispavanošću.

Najčešće indikacije i simptomi teže devijacije septuma koji uglavnom zahtijevaju operaciju su:

• začepljen nos
  • krvarenje iz nosa
  • često curenje iz nosa
  • pojava šumova u uhu
  • česte i jake glavobolje
  • česte upale sinusa
  • otežano i glasno disanje
  • apneje i hrkanje u snu
  • potreba disanja na usta

Devijacija septuma kod pacijenata uglavnom uzrokuje otežano ili onemogućeno disanje na obje nosnice, a vrlo rijetko samo kroz jednu nosnicu.

Ovaj operativni zahvat izvodi se uglavnom nakon 16. godine života, tj. nakon završetka puberteta, jer tada završava i razvoj nosa. Ranija operacija nosa nije preporučljiva kako se ne bi prouzročilo zaostajanje u razvoju nosa, no kod nekih, u iznimnim slučajevima, operacija devijacije septuma može se izvesti i ranije.

Kod djece iznad 10 godina, ako pate od teže devijacije nosa i trpe izrazito otežano disanje, radimo tzv. poštednu operaciju uz što manju traumu kako bi olakšali disanje. Kod osoba iznad 60 godina, operacija septuma nosa uglavnom se ne izvodi zbog većeg rizika od komplikacija, no ako postoji opravdan razlog, oni se također mogu podvrgnuti operaciji.

Hvala liječnicima poliklinike Kvaternik što su otkrili i riješili moj problem s hrkanjem, koji postajao sve gori.

Nakon operacije septuma i ja i supruga smo se napokon naspavali, i ne možemo biti zadovoljniji.

Darko Rendulić

Kvaternik zaista stavlja pacijente na prvo mjesto, i mogu reći da su ovdje najprofesionalniji i najljubazniji liječnici s kojima sam se susrela. Moja septoplastika je prošla bez ikakvih problema i jako sam se ugodno osjećala tijekom cijelog procesa.

Matea Šokčević

Sjajni stručnjaci, brižno osoblje, govore onako kako jeste, nema lažnih obećanja i nerealnih očekivanja. Objasnili su mi kako će teći operacija septuma, što mogu očekivati, i kakvi će biti rezultati. I tako je i bilo. Toplo preporučujem!

Iva Prskalo

3. Opis tijeka operativnog zahvata

Operativni zahvat izvodi se pod kratkotrajnom općom anestezijom, a uglavnom traje 30-60 minuta, ovisno o težini deformacije nosne pregrade. Operacija devijacije nosne pregrade izvodi se kroz lijevu ili desnu nosnicu, ovisno o tipu deformacije, rezom unutar nosa. Budući da se septum sastoji od hrskavice u prednjem dijelu, a u stražnjem od kosti, potrebno je prikazati sve koštane i hrskavične strukture te odstraniti suvišak hrskavice i kosti bez da se naruši stabilnost nosa.

Nakon operacije nosne pregrade, u nosnice se stavljaju tamponi koje je potrebno nositi nekoliko dana nakon operacije septuma, najviše pet. U postoperativnom periodu ne javljaju se značajni bolovi, ali glavnu nelagodu čini disanje na usta sve dok se ne izvade tamponi iz nosa. Zadržavanje pacijenta u bolnici nije potrebno i pacijent odlazi na kućnu njegu 6 sati nakon septoplastike.

4. Priprema za operativni zahvat

Budući da se zahvat izvodi pod općom anestezijom, prije njega je potreban pregled kod našeg anesteziologa, kao i sve standardne laboratorijske pretrage, te EKG.

Prije operacije septuma je potrebno prestati uzimati protuupalne lijekove koji sadrže acetilsalicilnu kiselinu, npr. Andol i Aspirin, te izbjegavati alkoholna pića i pušenje jer mogu uzrokovati komplikacije i usporiti oporavak nakon septoplastike.

Dr. Irena Pirkl

Specijalist otorinolaringologije

Subspecijalist plastične i rekonstruktivne kirurgije glave i tijela

Ako se devijacija nosne pregrade ne sanira na vrijeme, ponekad se javljaju simptomi bolesti sinusa kao što su česti respiratorni infekti, glavobolje, začepljenosti nosa, govor kroz nos i sekrecija ili krvarenje iz nosa. Bez obzira na uzrok vaše devijacije septuma, u slučaju da značajno ugrožava vaše zdravlje i otežava disanje, naši liječnici u Poliklinici Kvaternik pobrinut će se da se vaša devijacija septuma nosa ispravi, a kvaliteta života znatno povisi nakon operacije.

5. Postoperativni oporavak

U danima nakon operacije nosnog septuma važno se pridržavati uputa liječnika. Tamponi iz nosa vade se između trećeg i petog postoperativnog dana, ovisno o vrsti septoplastike. Da bi se spriječile komplikacije kao što su upala sinusa i glavobolje za vrijeme tamponade, preporučujemo uzimanje antibiotske terapije.

Nakon što se izvade tamponi više nije potrebno uzimati antibiotik, već se nos obilno ispire fiziološkom otopinom te se koriste kapi za nos. Možete se vratiti svojim svakodnevnim aktivnostima odmah nakon detamponade. Povratak fizičkim aktivnostima i bavljenje sportom, čak i intenzivni treninzi, mogući su već dva tjedna nakon operacije nosne pregrade.

6. Mjere opreza

Nakon operacije septuma moguće su sljedeće nuspojave:

• začepljenost ušiju (zbog tamponiranog nosa)
  • bol u području nosa i lica
  • grlobolja
  • glavobolja

Sve navedene nuspojave rezultat  su  postoperativne tamponade nosa  i nestaju čim se izvade tamponi  iz nosa.

U Poliklinici Kvaternik zahvate obavljaju najbolji stručnjaci prema najvišim medicinskim standardima. Nestručno izveden zahvat može uzrokovati i teže komplikacije kao što su oštećenje sluznica nosa, hematom septuma, perforacija septuma i preobilno odstranjenje hrskavice, te posljedično ponovno otežati disanje kroz nos.

U postoperativnom periodu obavezni su kontrolni pregledi do minimalno 6 mjeseci nakon septoplastike. To je vrijeme koje je potrebno da završe svi procesi cijeljenja i da se vidi pravi rezultat operacije.

Kontaktirajte nas putem našeg online obrasca ili telefonskim pozivom i naručite se na pregled, konzultacije ili operaciju septuma.

Operacija devijacije septuma – cijena

Cijenu operacije septuma kao i svih drugih naših usluga možete pogledati u Cjeniku usluga

OBRATITE NAM SE S POVJERENJEM

Pošaljite upit

Dodajte fotografiju, dokument ili nalaz od liječnika
Pročitao/la sam uvjete poslovanja i suglasan/na sam za davanje osobnih podataka koje Poliklinika Kvaternik kao Voditelj obrade prikuplja za poboljšanje mog korisničkog iskustva.
Nužno je prihvatiti ove Opće uvjete.
Za povlačenje privole i slaganje s našim uvjetima obratite nam se na info@poliklinika-kvaternik.hr ili svoje postavke promijenite ovdje.