OPĆA KIRURGIJA

OPERACIJA URASLOG NOKTA

Suvremene metode dijagnostike i liječenja

OPERACIJA URASLOG NOKTA

Urasli-nokat

Simptomi-i-indikacije

lijecenje-tijek-zahvata

Priprema-za-operativni-zahvat

Oporavak-nakon-operativnog-zahvata

Mjere-opreza

Urasli nokat problem je s kojim se susreću mnoge osobe, a češća je pojava kod žena nego kod muškaraca. Naime, upravo žene češće nose neudobnu obuću, što je jedan od glavnih uzroka uraslog nokta.

Za rješavanje problema uraslog nokta pacijenti se nerijetko obraćaju pedikerima, no u mnogim slučajevima problem nadilazi sposobnosti pedikera te je potreban operativni zahvat.

urasli-nokat

Što je urasli nokat?

Urasli nokat (unguis incarnatus) je promjena rubnog dijela nokta koja se najčešće javlja na nožnim palcima.

Kombinacija genetske predispozicije te učestalog nošenja neudobne i preuske obuće vrlo često dovodi do ovog problema.

U preuskoj i neadekvatnoj obući na palac se vrši veliki pritisak te se nokat počinje savijati, a rubovi nokta urastaju u okolno meko tkivo. Ovaj problem dodatno se komplicira nepravilnim rezanjem nokta.

Nokti na stopalu uvijek bi se trebali rezati ravno, no osoba s problemom uraslog nokta često pokušava riješiti problem izrezivanjem bočnih rubova nokta ukoso. Rezanje ukoso dovodi do toga da se nokat još jače savija i još čvršće urasta u meko tkivo.

Prema tome, do problema uraslog nokta može doći zbog različitih faktora ili kombinacije više faktora, a neki od glavnih uključuju:

• Nepravilno rezanje nokta (nokti na stopalu se pravilno režu ravno)
  • Preuska i neadekvatna obuća koja vrši pritisak na palac (npr. cipele s visokim petama)
  • Ozljeda nokta (jači udarac, učestale manje traume nokta)
  • Neadekvatna higijena stopala
  • Genetska predispozicija
  • Ekstenzivne aktivnosti (balet, nogomet, kickboxing)

U Poliklinici Kvaternik pomoći ćemo vam riješiti se ovog neugodnog problema najsuvremenijim operativnim zahvatom te svesti mogućnost ponovne pojave problema na minimum.

sistematski pregled

U većini slučajeva nokat urasta s jedne strane, no nije rijetko da se problem javlja na oba ruba nokta. U početku može biti bez simptoma, no uskoro se javlja bol, osobito kada se vrši pritisak na uraslo područje.

Tipični simptomi su:

• Bolnost i osjetljivost jednog ili oba ruba nokta
  • Crvenilo i osjećaj topline na području oko uraslog nokta
  • Oticanje mekog tkiva ili razvoj hipertrofičnih granulacija uz rubove nokta
  • Infekcija tkiva oko uraslog nokta (gnojenje)
savjetovanje-i-odredivanje-terapije

Tijek operativnog zahvata

Jedino moguće liječenje uraslog nokta je kirurško odstranjenje bočnih strana nokta bez šivanja. Ukoliko postoje klinički znakovi infekcije, potrebno je provesti adekvatni lokalni tretman i antibiotsku terapiju prije operativnog zahvata.

Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji palca, a traje relativno kratko, oko 30 minuta. U cijelosti se odstranjuje zakrivljeni bočni dio uraslog nokta, zajedno s bazom iz koje nokat raste, te dio granulacijskog inficiranog hipertrofičnog tkiva uz rub nokta.

Nakon toga potrebno je i devitalizirati matriks te dio baze nokta, što u našoj poliklinici radimo najsuvremenijim pristupom – radiofrekvencijskom devitalizacijom. Na taj se način značajno smanjuje mogućnost recidiva (problem se ponovno javlja u svega 1 % slučajeva).

Priprema za operativni zahvat

Posebne pripreme za zahvat nisu potrebne, jedino je potrebno ponijeti dovoljno široku obuću – najbolje otvorenu obuću poput natikača.

Doc. prim. dr. sc. Dubravko Huljev, dr. med.

Specijalist opće kirurgije

Subspecijalist traumatologije

Subspecijalist plastične rekonstrukcijske i estetske kirurgije

Do problema uraslog nokta može doći zbog različitih faktora ili kombinacije više faktora od kojih su najčešći nepravilno rezanje nokta te nošenje neadekvatne obuće. Jedino moguće liječenje uraslog nokta je kirurško odstranjenje bočnih strana nokta bez šivanja nakon kojeg slijedi devitalizacija matriksa. Devitalizaciju u našoj poliklinici radimo najsuvremenijom metodom radiofrekventne devitalizacije koja značajno smanjuje mogućnost recidiva.
oporavak

Oporavak nakon operativnog zahvata

Postoperativni tijek je uglavnom bezbolan ili uz pojavu minimalnih bolova za koje uglavnom nema potrebe uzimati lijekove protiv bolova.

Rana zarasta relativno brzo, a pacijent dolazi na kontrolu i previjanje nakon dva dana. Ako je oporavak u cijelosti uredan, sljedeći dan može se započeti s pranjem pH neutralnim šamponom i tekućom vodom.

Potrebno je izbjegavati usku obuću, a dva dana nakon zahvata dozvoljene su sve uobičajene fizičke aktivnosti.

Urasli nokat važno je adekvatno i pravovremeno liječiti kako bi se spriječile neke od puno ozbiljnijih komplikacija kao što su lokalne infekcije te mogućnost infekcija kosti s posljedičnim osteomijelitisom.

Osim toga, urasli nokat može rezultirati i težim komplikacijama kod bolesnika koji boluju od šećerne bolesti ili bolesti s poremećajem cirkulacije. U tim slučajevima infekcija može dovesti do gangrene palca s posljedičnom potrebom za amputacijom palca.

Javite nam se na vrijeme i spriječite sve ozbiljnije komplikacije! U Poliklinici Kvaternik adekvatno ćemo vas savjetovati, odgovoriti na vaša pitanja, te učiniti sve kako bismo vaš problem riješili brzo i učinkovito.

Pogledajte cjenik usluga, akcije, popuste i posebne ponude.