OPĆA KIRURGIJA

OPERACIJA URASLOG NOKTA

Suvremene metode dijagnostike i liječenja

OPERACIJA URASLOG NOKTA

Urasli-nokat

Simptomi-i-indikacije

lijecenje-tijek-zahvata

Priprema-za-operativni-zahvat

Oporavak-nakon-operativnog-zahvata

Mjere-opreza

Urasli nokat je problem s kojim se susreću mnoge osobe, a češće se javlja kod žena nego kod muškaraca. Naime, žene češće nose neudobnu obuću, što je jedan od glavnih uzroka uraslog nokta. Za liječenje uraslog nokta pacijenti se nerijetko obraćaju pedikerima, no u mnogim slučajevima problem nadilazi sposobnosti pedikera te je potrebna operacija uraslog nokta.

urasli-nokat

Što je urasli nokat?

Urasli nokat (unguis incarnatus) je promjena rubnog dijela nokta koja se obično javlja na nožnim palcima. U većini slučajeva zahvaća jednu stranu nokta, no može zahvatiti i oba ruba nokta.

Urastanje nokta u meso najčešće se događa uslijed genetske predispozicije ili učestalog nošenja neudobne i preuske obuće u kojoj se na palac vrši veliki pritisak. Nokat se pod pritiskom počinje savijati, a njegovi rubovi urastaju u okolno meko tkivo i dovode do komplikacija.

U Poliklinici Kvaternik pomoći ćemo vam otkloniti ovaj neugodni problem najsuvremenijim operativnim zahvatom te svesti mogućnost za ponovno urastanje noktiju na minimum.

sistematski pregled

Do problema uraslog nokta može doći zbog niza različitih faktora kao što su:

• Nepravilno rezanje nokta (nokti na stopalu trebaju se rezati ravno)
  • Preuska i neadekvatna obuća koja vrši pritisak na palac (npr. cipele s visokim petama)
  • Ozljeda nokta (jači udarac, učestale manje traume nokta)
  • Neadekvatna higijena stopala
  • Genetska predispozicija za urastao nokat
  • Ekstenzivne aktivnosti (balet, nogomet, kickboxing)

Nokat urastao u meso na početku ne mora izazivati značajnije simptome, no ubrzo se javlja bol, osobito kada se vrši pritisak na uraslo područje. Ostali tipični simptomi koji upućuju na urastanje nokta na nogama su:

• Bolnost i osjetljivost jednog ili oba ruba nokta
  • Crvenilo i osjećaj topline na području oko uraslog nokta
  • Oticanje mekog tkiva ili razvoj hipertrofičnih granulacija uz rubove nokta
  • Infekcija uraslog nokta ili upala uraslog nokta (gnojenje)
savjetovanje-i-odredivanje-terapije

Liječenje uraslog nokta i tijek zahvata

Jedino moguće liječenje uraslog nokta je kirurško odstranjivanje nokta bez šivanja. Ako postoje klinički znakovi infekcije, prije operativnog zahvata potrebno je provesti adekvatni lokalni tretman i antibiotsku terapiju.

Kirurško uklanjanje uraslog nokta izvodi se u lokalnoj anesteziji palca, a traje relativno kratko, oko 30 minuta. U cijelosti se odstranjuje zakrivljeni bočni dio uraslog nokta, zajedno s bazom iz koje nokat raste, te dio granulacijskog inficiranog hipertrofičnog tkiva uz rub nokta.

Nakon toga potrebno je devitalizirati matriks te dio baze nokta, što u Poliklinici Kvaternik radimo najsuvremenijim pristupom – radiofrekvencijskom devitalizacijom. Tom metodom značajno se smanjuje mogućnost recidiva pa se urasli nokat na palcu noge ponovno javlja u svega 1% slučajeva.

Priprema za operativni zahvat

Posebne pripreme za uklanjanje uraslog nokta nisu potrebne. Na dan zahvata važno je ponijeti dovoljno široku i po mogućnosti otvorenu obuću, poput natikača.

Doc. prim. dr. sc. Dubravko Huljev, dr. med.

Specijalist opće kirurgije

Subspecijalist traumatologije

Subspecijalist plastične rekonstrukcijske i estetske kirurgije

Do problema uraslog nokta najčešće dolazi zbog nepravilnog rezanja nokta i nošenja neadekvatne obuće. Jedino učinkovito liječenje uraslog nokta predstavlja kirurško odstranjenje bočnih strana nokta bez šivanja, nakon kojeg slijedi devitalizacija matriksa. Devitalizaciju u našoj poliklinici radimo najsuvremenijom radiofrekventnom metodom koja značajno smanjuje rizik za ponovno urastanje nokta u meso.
oporavak

Operacija uraslog nokta – oporavak

Oporavak nakon operacije uraslog nokta uglavnom je brz i bezbolan ili uz pojavu minimalnih bolova za koje uglavnom nema potrebe uzimati lijekove protiv bolova.

Rana zarasta relativno brzo, a pacijent dolazi na kontrolu i previjanje nakon dva dana. Ako je oporavak u cijelosti uredan, sljedeći dan može se započeti s pranjem pH neutralnim šamponom i tekućom vodom

Potrebno je izbjegavati usku obuću, a dva dana nakon zahvata dozvoljene su sve uobičajene fizičke aktivnosti.

Kako bi se spriječio ponovni nastanak problema, potrebno je obratiti pažnju i na rezanje noktiju. Umjesto izrezivanja bočnih rubova nokta ukoso, nokte je potrebno rezati ravno. Rezanje ukoso dovodi do toga da se nokat savija i urasta u meko tkivo.

Urasli nokat na nozi važno je adekvatno i pravovremeno liječiti kako bi se spriječile puno ozbiljnije komplikacije kao što su lokalne infekcije te mogućnost infekcije kosti s posljedičnim osteomijelitisom.

Osim toga, urastao nokat u meso može rezultirati i težim komplikacijama kod bolesnika koji boluju od šećerne bolesti ili bolesti s poremećajem cirkulacije. U tim slučajevima infekcija može dovesti do gangrene palca s posljedičnom potrebom za amputacijom palca.

Operacija uraslog nokta – cijena

Cijenu operacije uraslog nokta, kao i ostalih naših usluga, možete pogledati u cjeniku usluga.

Javite nam se na vrijeme i spriječite sve ozbiljnije komplikacije! U Poliklinici Kvaternik adekvatno ćemo vas savjetovati, odgovoriti na vaša pitanja, te učiniti sve kako bismo urasli nokat na nozi izliječili brzo i učinkovito. Svoj termin zakažite već danas putem emaila, telefona ili online obrasca.