LIJEČENJE KRONIČNIH RANA

TERAPIJA NEGATIVNIM TLAKOM – Liječenje dekubitusa, potkoljeničnog ulkusa i dijabetičkog stopala

suvremene metode dijagnostike i liječenja

stručno i iskusno osoblje poliklinike

visoka kvaliteta uz pristupačne cijene

sto-je-terapija-negativnim-tlakom

simptomi-i-indikacije

opis-terapije

priprema

mjere-opreza

Primjena terapije negativnim tlakom posljednjih je godina je postala zlatni standard u liječenju kroničnih rana. Ova inovativna terapija pokazala se iznimno uspješnom, mnogo učinkovitijom od svih ostalih klasičnih postupaka, a za pacijente predstavlja puno lakšu, ugodniju i jednostavniju njegu te smanjuje potrebu kirurških intervencija.

terapija-negativnim-tlakom

Što je terapija negativnim tlakom?

Terapija negativnim tlakom, također poznata i kao vakuum terapija, jest postupak u liječenju kroničnih rana koji uključuje uklanjanje viška sekreta iz rane. Uklanjanje se vrši putem specijalne pumpe koje izvlači taj sekret u spremnik aparata putem spužve koja se aplicira na ranu.

Terapija negativnim tlakom primjenjuje se kod dekubitusa, potkoljeničnih (venskih) ulkusa, nekrotičnog tkiva, dijabetičkog stopala i sličnih akutnih i kroničnih rana. Dekubitusi su rane koje nastaju uslijed pritiska na određeni dio tijela (najčešće zbog dugotrajnog ležanja ili sjedenja), dijabetičko stopalo nastaje kao posljedica šećerne bolesti, a potkoljenični ulkus kao posljedica već postojećeg venskog oštećenja te se pojavljuje na nozi.

Ovaj specijalizirani uređaj sastoji se od pumpe, drenažne cjevčice, spremnika za sekret, obloge za ranu koja može biti u obliku gaze ili spužve, te spojnika koji povezuje površinu obloge s drenažnom cjevčicom.

Primjenom negativnog tlaka na površinu rane uzrokuje se mehanički stres u tkivu koji rezultira stimulacijom mitoze s posljedičnim stvaranjem granulacijskog tkiva te stvaranjem novih krvnih žila. Koriste se posebni aparati koji u rani stvaraju negativni tlak od 50 do 200 mmHg. Najčešće se koristi tlak od 80 do 120 mmHg.

Terapija negativnim tlakom je kontrolirani postupak koji omogućava kontinuirano odstranjivanje sekreta iz rane, kao i njeno čišćenje, te bolju oksigenaciju tkiva, a njegova djelovanja i prednosti su mnogobrojne.

Djelovanje – primarno:

• Povećava protok krvi u rani odnosno kapilarnu perfuziju
  • Uklanja višak sekreta iz rane – kontrola vlažnosti rane
  • Smanjuje edem rane i okolnog tkiva
  • Stimulira stvaranje granulacijskog tkiva
  • Potiče stvaranje novih stanica
  • Čišćenje rane – uklanja inhibitore rasta i odumrlo tkivo iz rane
  • Smanjuje broj bakterija u rani – smanjuje potrebu za antibioticima
  • Dovodi do retrakcije rane

Djelovanje – ostalo:

• Uklanja neugodan miris iz rane
  • Sprječava oštećenje kože i okolnog tkiva
  • Izolira ranu od okoline – sprečava sekundarnu infekciju
  • Nema kontakta sa sekretom iz rane kod previjanja
  • Kod nepokretnih bolesnika znatno olakšava njegu bolesnika
  • Mogućnost normalne toalete – pranja i tuširanja
  • Kontrola boli
  • Smanjuje potrebu za kirurškim intervencijama
  • Smanjena učestalost previjanja rane
  • Ubrzano cijeljenje rane (do 4 puta brže nego kod klasičnih postupaka)
  • Smanjeni troškovi liječenja
dijagnostika i lijecenje spolno prenosivih bolesti

Terapija negativnim tlakom koristi se u liječenju i akutnih i kroničnih rana, a njeno područje primjene je zaista široko. Glavne indikacije koje upućuju na potrebu za terapijom negativnim tlakom uključuju:

• Sve akutne i kronične rane kod kojih postoji zadovoljavajuća lokalna perfuzija

• Podminiranost rubova ulkusa i postojanje džepova

• Dehiscencije kirurške rane

• Kronični venski i arterijski ulkusi

• Dekubitusi

• Dijabetičko stopalo

• Nekrotični fascitisi

• Traumatske rane

• Fistule

• Opekline

Kontraindikacije za terapiju negativnim tlakom uključuju:

• Maligne rane
  • Neliječeni osteomijelitis (upala kosti)
  • Neadekvatan debridement – postojanje nekrotičnih masa i obilnijih fibrinskih naslaga
  • Neadekvatna hemostaza
  • OPREZ kod pyoderme gangrenosum i kod bolesnika koji su pod terapijom antikoagulansima
savjetovanje-i-odredivanje-terapije

Opis terapije

Primjena kontroliranog negativnog tlaka na površini rane uzrokuje mehanički stres u tkivu koji rezultira stimulacijom mitoze s posljedičnim stvaranjem granulacijskog tkiva te stvaranjem novih krvnih žila. Koriste se posebni aparati koji u rani stvaraju negativni tlak od 50 do 200 mmHg. Najčešće se koristi tlak od 80 do 120 mmHg.

Tijek terapije izgleda tako da se prvo obloga, tj. spužva postavlja na ranu, te se putem spojnika spaja na drenažnu cjevčicu, koja se potom spaja s uređajem, odnosno spremnikom za sekret. Uređaj se zatim uključi te se primjenom negativnog tlaka uklanja sekret s cijele površine rane.

Prilikom prvog uključivanja uređaja, pacijenti mogu osjetiti blagi osjećaj povlačenja, koji u pravilu nije bolan. U slučaju pojavljivanja bilo kakve boli, liječnik uvijek može smanjiti jačinu tlaka te će bol nestati.

Vrijeme obrade rane, odnosno njenog previjanja, u prosjeku traje oko 10-15 minuta.

Koliko se često vrše promjene spužava?

U slučaju neinficirane rane – svaki drugi ili treći (maksimalno četvrti) dan.

U slučaju inficirane rane – svakodnevno.

Koliko dugo može trajati terapija?

Tako dugo dok postoji napredak u cijeljenju rane. Duljina terapije, kao i poboljšanje rane, ovisi o pojedinom pacijentu, odnosno o općem stanju, tipu i veličini rane, i kod svakoga je različita.

Kada prestati s terapijom?

O prestanku terapije odlučuje liječnik na temelju napretka u terapiji, odnosno na temelju promjena koje su vidljive tijekom terapije, a najčešće je prekida:

• ukoliko nakon određenog vremenskog perioda (7-10 dana) nema napretka u cijeljenju
  • kada površina rane granulira, odnosno kada granulacije dođu do razine kože
  • kada se zatvore džepovi rane i nestane podminiranost

Priprema za terapiju negativnim tlakom

Prije početka terapije, pacijenti dolaze u našu polikliniku na detaljan pregled i procjenu rane. Liječnik primjenjuje osnovne dijagnostičke postupke, te procjenjuje vrstu i težinu rane, njezine karakteristike, te odlučuje o idealnoj terapiji i tehnici njenog tretiranja.

mjere opreza

Terapija negativnim tlakom iznimno je sigurna i učinkovita metoda liječenja kronične rane, koja se pokazala vrlo uspješnom. Komplikacije su iznimno rijetke, no u rijetkim slučajevima postoji mogućnost krvarenja. Do krvarenja može doći ako je rana neadekvatno pripremljena za terapiju, odnosno u slučaju kada postoji eksponirana krvna žila koja nije zaštićena, te se aplikacijom spužve oštećuje.

U Poliklinici Kvaternik, naši iskusni liječnici iznimno pažljivo i profesionalno pripremaju svaku ranu za terapiju, te su svi rizici i komplikacije svedeni na minimum.

Ako želite saznati više o učincima i načinu djelovanja terapije negativnim tlakom, ili se naručiti na pregled kod naših specijalista, slobodno nam se obratite putem online obrasca, emailom ili telefonskim pozivom.

Terapija negativnim tlakom – cijena

Cijenu terapije negativnim tlakom, kao i cijenu svih naših usluga možete pogledati u Cjeniku usluga

KONTAKTIRAJTE NAS

Adresa: